1. Bedrijfsomschrijving
Open je biedt coaching op het gebied van het ontdekken van het eigen talent, met als doel vinden van (bij voorkeur betaald) werk en HR interim advieswerk, bij ziekte- en zwangerschapsverlof vervanging en bij projecten op een of meerdere HR-beleidsterreinen.
2. Uitgangspunten
De coaching en advies vindt plaats op basis van wederzijds respect. Daar waar mogelijk zijn reflectie, bewustwording, eigen verantwoordelijkheid, gelijkwaardigheid, denken én voelen, open staan voor leerervaringen en ruimte voor nieuw gedrag typerend voor het traject. Er wordt gewerkt aan de hand van uitgangspunten vanuit pro-active coaching en positieve psychologie. Bij advies wordt er uit gegaan van de geldende wet- en regelgeving.
3. Vertrouwelijkheid
Alles wat in het contact tussen coach en cliënt besproken wordt blijft vertrouwelijk. De coach treedt m.b.t. het besprokene niet naar buiten, tenzij de cliënt hiertoe nadrukkelijk toestemming geeft. De cliënt heeft het recht zelf te beslissen wat naar buiten komt. De adviseur gaat vertrouwelijk om met de bedrijfsinformatie van de klant/opdrachtgever.
4. Intakegesprek / kennismaking
Het intakegesprek verkent de mogelijkheden voor coaching / begeleiding tussen coach en cliënt en tussen adviseur en klant/opdrachtgever. Besproken worden in ieder geval: verwachtingen ten aanzien de adviesopdracht en/of het coachings-/begeleidingstraject, het opstellen van het ondersteuningsplan/ begeleidings-plan, de persoonlijke verhouding, de tijdsinvestering en de overige inspanningen van de betrokken partijen, locatie, kosten, aantal gesprekken per week / maand, en de opdracht en/of de doelstelling van de adviesopdracht en/of het coachings/ begeleidingstraject.
5. Kosten kennismaking
Het kennismakingsgesprek is gratis.
6. Doelstelling coachingstraject
De doelstelling van het coachings- / begeleidingstraject wordt in onderling overleg bepaald. De adviesopdracht wordt in onderling overleg bepaald.
7. Aansprakelijkheid
Alle verplichtingen van de adviseur/coach onder deze overeenkomst worden aangemerkt als inspanningsverbintenissen. De adviseur/coach is uitsluitend aansprakelijk voor schade aan de zijde van de cliënt/opdrachtgever indien sprake is van een grove verwijtbare tekortkoming van de adviseur/coach.
8. Afspraken inzake tijdsinvestering, kosten en afwezigheid
De adviseur/coach en de cliënt/opdrachtgever maken in overleg een overeenkomst. Hierin worden prijsafspraken en de duur van het traject vooraf vastgesteld. Vroegtijdige beëindiging kan alleen indien partijen dit in onderling overleg zijn overeengekomen. Indien blijkt dat het noodzakelijk is om afspraken met betrekking tot de werkzaamheden en de hieraan gekoppelde prijsafspraken aan te vullen of te wijzigen, dan zullen adviseur/coach en cliënt/opdrachtgever in onderling overleg de overeenkomst aanpassen.
Mocht een cliënt/opdrachtgever niet in staat zijn binnen de afgesproken termijn aan zijn financiële verplichtingen te voldoen, dan heeft Open je het recht om de overeenkomst zonder ingebrekestelling of gerechtelijke tussenkomst met onmiddellijke ingang te beëindigen.
9. Locatie en reiskosten
Per traject worden afspraken gemaakt over de locatie. Reiskosten voor de adviseur/coach zijn in principe inbegrepen bij de overeengekomen kosten voor een traject, tenzij vooraf anders wordt overeen gekomen.
10. Afzeggen coaching sessie
Zowel coach als cliënt houden zich aan de afspraken. Een coaching sessie kan tot 48 uur van tevoren kostenloos worden afgezegd. Er wordt dan in onderling overleg een vervangende datum vastgesteld tenzij anders wordt afgesproken. Bij niet of te laat afzeggen hoeft geen vervangende datum te worden vastgesteld, de locatiekosten zullen worden doorberekend. De betalingsverplichting blijft in die gevallen wel bestaan.
11. Factureren
Het moment van factureren word in overleg bepaald. Er geldt een betalingstermijn van 14 dagen na factuurdatum. Bij het uitblijven van de betalingen geven wij de vordering uit handen aan een deurwaarderskantoor waarbij de kosten van incasso voor rekening van de betalingsplichtige komen.
12. Dossiervorming
Ten behoeve van het werken met een cliënt wordt altijd een dossier gevormd. Dit dossier wordt na het beëindigen van het begeleidingstraject maximaal 10 jaar (wettelijke termijn) bewaard waarna het wordt vernietigd.
13. Klachtenregeling
Voor de klachtenregeling verwijzen we u naar de Noloc Gedragscode (1 februari 2022).
14. Wijziging Algemene Voorwaarden
Open je behoudt zich het recht voor haar Algemene Voorwaarden te wijzigen. Voor nieuwe cliënten geldt de meest actuele versie van de Algemene Voorwaarden. Wijzigingen van de Algemene Voorwaarden worden effectief één maand na aankondiging hiervan aan lopende cliënten, dan wel één maand na plaatsing van de herziene Algemene Voorwaarden op de website van Open je.
Versie 1 februari 2022